
Covid-19 시기의 기금모금: 지금까지 중국을 통해 배우는 6가지 통찰력 -Melody Song, CFRE (전문 요약) 단 4주 만에 Covid-19 위기는 지역 비상사태로 전 세계 모든 주요 대도시를 차단하면서 확장되었다. 위기가 빛의 속도로 퍼질 때 신속하게 의사소통하고 예측할 수 있도록 시기 적절하고 정확한 방식으로 정보를 공유하는 것이 점점 더 중요해지고 있다. 기금모금 커뮤니티가 이 위기를 극복함에 있어서 우리보다 몇 달 앞서서 중국에서 일어난 일과 복구과정을 고찰해 보는 것이 유용하다고 생각한다.
이를 염두에 두고 중국의 CAFP(China Association for Fundraising Professionals), Chinese Philanthropist Magazine, 몇몇 소셜 미디어 블로그(社会创新家,公益资本论) 등의 미디어 보고서와 비디오를 신속하게 스캔했다. 중국 상하이에 위치한 모금산업을 전문으로 하는 조직인 모금 혁신 개발 센터 사무 총장 Ye Ying은 Melody Song, CFRE와의 인터뷰에서 2020년 1월 20일부터 2020년 3월 2일까지 수집된 데이터를 제시하였다. Melody Song은 이 데이터를 통해 다음과 같은 통찰력을 얻을 수 있다. 통찰력 # 1 일반적인 기금조성 결과: 모든 기부는 Covid-19의 노력에 겨냥하였다 통찰력 # 2 위기의 다양한 단계에서 집중력 변화를 제공하는 것이다. 통찰력 # 3 기업은 사람과 물품들을 효과적으로 이동하기 위해 기존 인프라를 최대한 활용하였다. 통찰력 # 4 위기 동안 가장 큰 도전은 자원봉사자 동원이다(많은 자원봉사 그룹이 자체적으로 등장한 것은 가장 큰 놀라움이다). 통찰력 # 5 NGO, 자선단체 및 정부 간의 협업은 바이러스를 물리치기 위한 핵심요소이다 통찰력 # 6 많은 비영리단체가 생존하지 못할 것이다. 전문 요약은 다음과 같다. In a short 4-weeks period, the Covid-19 crisis had evolved from a regional emergency and a background story to effectively shutting down all major metropolitans around the world. While the crisis is unravelling in lightening speed, information sharing in a timely and accurate manner becomes more and more important to keep us connected and updated so that we can make informed decisions and predictions for what's ahead. As the fundraising community is grappling with this reality, many of us feel that it is useful to look at what had happened in China who was couple months ahead of us in this fight and who is on its way to recovery. With that in mind, I conducted a quick scan of Chinese media reports by CAFP (China Association for Fundraising Professionals方德瑞信), Chinese Philanthropist Magazine, a few social media blogs (社会创新家,公益资本论), as well as a video interview with Ye Ying, General Secretary for Fundraising Innovation Development Centre based in Shanghai, an organization dedicated to professionalizing China's fundraising industry. Here are some insights from what we can learn so far with data collected from January 20 to March 2, 2020. Insight #1 General Fundraising Results: All Giving Directed at Covid-19 Efforts Insight #2 Giving Focus Shifts at Various Stages of the Crisis Insight #3 Corporations Gave the Most and Use Existing Infrastructure to Move People and Supplies Efficiently Insights #4 The Biggest Challenge during the Crisis is the Mobilization of Volunteers (and the biggest surprise as well, as many volunteer groups emerged on its own) Insight #5 Collaboration Amongst NGOs, Charity Associations, and Government is Key to Defeat Virus Insight #6 Many Nonprofits Will Not Survive 전문 https://www.linkedin.com/pulse/fundraising-time-covid-19-what-weve-learned-so-far-song-%E5%AE%8B%E5%80%A9-ma-cfre
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